Czajkowski trudniejszy od Rachmaninowa – przyznają w okładkowej rozmowie z Andrzejem Sułkiem Peter Jablonski i Anastasia Belina.
Rozmowa czterech rozsądnych puzonów, czyli kameralistyka inaczej. O przyjemnościach kameralneg grania pisze Anna Chęćka, historię sześciu nietypowych formacji kreśli Agnieszka Nowok-Zych, a z Grzegorzem Manią, założycielem i prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów, rozmawia Mateusz Borkowski.
Relacje Przeglądu Sztuki Survival oraz z koncertów w Katowicach i Warszawie, a także spektakli: „Katia Kabanowa” w Semperoper, „Wojownik” Magnarda w Strasburgu, „Napoli 1841” w Operze Wrocławskiej i „Roberto Devereux” w Genewie oraz podsumowanie sezonu operowego Jacka Marczyńskiego.
Recenzje płyt, m.in. nowych albumów Pianohooligana, Kopatchinskiej czy Jerycha oraz książek: „The Musician as Philosopher” Michaela Gallope’a, „Transfigured New York” Brooke Wentz, „Wniebogłos” Aleksandry Tarnowskiej.
O emigracji Andrzeja Panufnika pisze Beata Bolesławska-Lewandowska. Cykl „Łapanie za słowa” kontynuuje Michał Bajer. ) pasticciowej „Pasji według św. Łukasza” Bacha pisze Jolanta Łada-Zielke.
Nowa część cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.