Opera łączy Wschód i Zachód – Tomasz Biernacki przysłuchuje się dziełom teatru muzycznego łączącym Wschód i Zachód, zwłaszcza w twórczości Kaiji Saariaho, Benjamina Brittena, Petera Eötvösa, Toshio Hosokawy, Karlheinza Stockhausena i Tan Duna. Portret tego ostatniego, korzystając z jego licznych wypowiedzi kreśli Katarzyna Ryzel.
Relacje z koncertów, m.in. warszawskiego recitalu Sokołowa, występów Shlomowitza w Hashtag Lab, Capelli Cracoviensis na Wawelu, czy Kobekiny w Poznaniu. Recenzja Festiwalu Art Mintaka oraz Trzy-Czte-Ry, a także spektakli: „Czarnej maski” w NOSPR, „Jakobína” w Brnie, „Rusałki” w Bordeaux oraz „Karnawału zwierząt” w Operze Bałtyckiej.
W dziale Zagranica o operze pekińskiej pisze Maurycy Gawarski.
Recenzje 7 albumów, m.in.: „Beyond” Orlińskiego, „Wariacji Goldbergowskich” Ólaffsona czy płyt wydawnictwa Bis.
O korespondencji Zygmunta Mycielskiego z Nadią Boualanger pisze Michał Klubiński, a Marcin Abijski o muzyce Kościoła Wschodniego.
Nowy odcinek cyklu „Słuchanie obrazów” Pawła Bienia.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.