W nowym podwójnym numerze między innymi:
Paweł Szymański komponuje z nudów – w 70 urodziny z kompozytorem rozmawia Andrzej Kwieciński.
Muzyka wzbudza emocje. O szczęściu pisze Anna Chęćka, o smutku Karolina Kolinek-Siechowicz, o strachu Krzysztof Marciniak, a o gniewie Ewa Grochowska.
Relacje z festiwali: Akademia Francuska we Wrocławiu, koncertów w Paryżu, Warszawie, Łodzi, Katowicach i Kielcach oraz spektakli: „Così fan tutte” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „Nabucco” w Operze Krakowskiej, „Makbeta” w Operze Śląskiej, „Beatrice di Tenda” w Paryżu, „Rusałka” w Pradze, „A Body for Harnasie” w NOSPR.
W korespondencji zagranicznej Bode Omojola pisze o korzeniach i poetyce współczesnej opery zachodnioafrykańskiej.
Recenzje płyt, m.in. najnowszego albumu Piotra Anderszewskiego, Leonskej w Griegu i Schumannie, nagrań późnego Pärta w ECM czy „Canto ostinato” według Adama Kośmiei, a także książki „Schoenberg: Why He Matters” Harveya Sachsa oraz nut „Piano Inspiration” Isaty Kanneh-Mason.
Jerzy Stankiewicz pisze o zapomnianym stryju Oliviera Messiaena, rzeźbiarzu Léonie Messiaenie. Anna Boczar kreśli sylwetkę zapomnianego lwowskiego kompozytora Jana Ruckgabera.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
„Ruch Muzyczny” to najstarsze i najważniejsze polskie czasopismo poświęcone muzyce poważnej wszystkich epok. Publikuje artykuły i komentarze dotyczące bieżącego życia muzycznego, relacje z koncertów, festiwali oraz spektakli operowych i baletowych, recenzje płyt, książek i nut, wywiady z muzykami, felietony, eseje o historii i współczesności muzyki klasycznej. Dla „Ruchu Muzycznego” piszą najlepsi polscy krytycy i publicyści muzyczni. Z pismem stale współpracują wybitni ilustratorzy i fotograficy.